بهترین گل و گیاهان مناسب برای اتاق خواب شما

اتاق خواب اتاق آرامش است! دلچسب ترین قسمت هر خانه که بعد از یک روز پر جنب و جوش و پر مشغله با جسم خسته به آن پناه برده و بعد از مدتی استراحت سرشار از انرژی و با روحیه عالی برای روزی نو آماده می شویم.

اتاق خواب علاوه بر دکوراسیون زیبا به به هوای سالم و فضای آرامبخش و گرم نیز نیاز دارد و استفاده از گل ها و گیاهان مناسب یکی از بهترین روش ها برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون اتاق و تصفیه هوای آن می باشد.

پس از معرفی بهترین گیاهان مناسب دستشویی در مطالب پیشین سایت کوکا؛ اینبار در ادامه قصد داریم به معرفی 10 گیاه مناسب برای اتاق خواب بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. گل چمچه ای

گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب
اسپاتی فیلوم مناسب برای تصفیه هوای اتاق خواب

گل چمچه ای یا اسپاتی فیلوم یکی از مقاوم ترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و گزینه عالی برای اتاق خواب می باشد زیرا برگ های براق آن در مکان با نور زیاد یا نور کم به خوبی رشد می کند و ریشه آن به هر سطح آبیاری عادت می کند.

با این وجود در شرایطی که بیش از حد تشنه است پژمرده شده که به محض آبیاری دوباره طراوت و شادابی اولیه اش را به دست خواهد آورد.

اگر اتاق خواب شما پنجره دارد؛ قرار دادن این گیاه زیبا در نزدیکی پنجره باعث می شود گل های سفید آن بیشتر شده و هفته ها دوام داشته باشند.

2. نخل شامادورا یا نخل بامبو

نخل شامادورا
نخل شامادورا

نخل شامادورا در طبیعت گواتمالا در نواحی که سایه جزئی یا کامل دارند به خوبی رشد می کند، به همین دلیل برای مکان هایی همچون محیط کار، مراکز خرید و سایر فضاهای داخلی و آپارتمانی که فاقد نور طبیعی هستند انتخاب مناسبی می باشد.

نور زیاد برگ های نخل شامادورا را می سوزاند و نباید در اتاق خواب هایی که پنجره دارند از آن استفاده شود.

قرار دادن این گیاه در نزدیک حمام بخار برای رشد آن ایده آل است و به دلیل فضای مرطوب از آفاتی همچون کنه های تار عنکبوتی که در محیط خشک تکثیر می شوند جلوگیری می کند.

3. پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی در طبیعت رفتار تند و تیزی دارد و شاخه های پیچکی اش را به تنه درختان و داربست های اطرافش می پیچد و بالا می رود، از طبیعت وحشی این گیاه می توان به زیباترین شکل ممکن برای ساخت طرح های هنری حلقه ای، داربستی کوتاه و غیره در اتاق خواب استفاده کرد.

پیچک انگلیسی در نور کم و زیاد به خوبی رشد می کند و قرار دادن آن در سبدهای آویزی یا در یک سمت میز بسیار زیبا خواهد بود، این گیاه با آبیاری کم نیز میانه خوبی دارد.

4. گیاه مار (سانسوریا)

گیاه مار که به نام زبان مادر شوهر نیز شناخته شده برگ های چرمی و تسمه ای دارد و برای زنده ماندن در شرایط آب و هوایی سخت غرب آفریقا که خاک فقیر و باران کمی دارد سازگار می باشد.

این گیاه به هرس چندانی نیاز ندارد فقط کافیست هر دو هفته آن را آب بدهید، توجه داشته باشید باقی ماندن آب در گلدان باعث پژمرده شدن گیاه مار می شود و باید کف گلدان سوراخ داشته باشد.

5. گیاه ذرت (دراسینا درمنسیس)

دراسینا درمنسیس
دراسینا درمنسیس

اگر به گیاهان درختچه ای علاقه مند هستید گیاه ذرت یکی از بهترین انتخاب های ممکن خواهد بود، با این گیاه بدون نگرانی از ارتفاع بیش از حد می توانید درختی زیبا در اتاق خواب خود داشته باشید.

قرار دادن گیاه ذرت با تنه بلند و برگ های براق در گوشه اتاق خواب ظاهر فوق العاده ای به آن می بخشد، این گیاه در مکان های با نور کم به خوبی رشد می کند اما با دریافت نور کافی ممکن است گل نیز بدهد.

گیاه ذرت برخلاف نام اشتها آورش سمی است و باید دور از دسترس کودکان کنجکاو و حیوانات خانگی نگهداری شود.

6. گل ژربرا

گل ژربرا
گل ژربرا

گل ژربرا هلاوه بر اینکه برای بسیاری از مردم یک گیاه معنوی است؛ یکی از زیباترین گل های آپارتمانی نیز محسوب می شود.

این گیاه اگرچه بومی آفریقای جنوبی است اما نمی توان از آن انتظار داشت مانند گیاه مار یا فیلودندرون در مقابل کمبود نور یا آب مقاوم باشد.

این گل زینتی در گلخانه ها با مراقبت درست به خوبی رشد کرده و گل می دهد، اگرچه این شرایط ایده آل معمولا در اتاق خواب های معمولی فراهم نمی باشد اما این گل های رنگارنگ علاوه بر شادابی و رنگ و لعابی که به چهره اتاق خواب می بخشند به تصفیه هوای اتاق نیز کمک می کنند که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

7. فیکوس لیراتا یا برگ ویولونی (انجیر ربابی)

فیکوس لیراتا
فیکوس لیراتا

این گیاه یکی از رایج ترین گیاهان آپارتمانی است که معمولا به دلیل برگ های بزرگش مورد توجه قرار می گیرد.

فیکوس لیراتا به نور کافی برای سبز ماندن برگ هایش نیاز دارد و با این که در طبیعت جنگلی در نقاط سایه دار رشد می کند اما برای نگهداری در اتاق خواب اگر در معرض نور غیر مستقیم یک پنجره قرار داشته باشد رشد بهتری خواهد داشت.

این گیاه عاشق تعادل است و نور، دما یا آب بسیار کم یا بیش از حد زیاد چندان به مذاقش خوش نمی آید! برای حفظ رطوبت بهتر است گلدان فیکوس لیراتا را روی ظرف حاوی شن و پر از آب قرار دهید.

8. فیلودندرون

فیلودندرون از گیاهانی است که در دو گونه بالا رونده و بوته ای یافت می شود و آویزان کردن آن با سبدهای آویزی در گوشه اتاق خواب جلوه زیبایی به اتاق می بخشد.

این گیاه در مقابل نور کم و زیاد مقاوم است اما در نور متوسط و غیر مستقیم بهتر رشد می کند و آبیاری زیادی نیاز ندارد، آبیاری بیش از حد کم یا زیاد باعث قهوه ای شدن برگ های فیلودندرون می شود که در صورت رفع مشکل برگ ها نیز بهبود پیدا می کنند.

9. گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای اتاق خواب است و بسیاری از مردم آن را به نام گیاه هواپیما می شناسند.

یکی از جذابیت های این گیاه جوانه های کوچکی است که روی ساقه هایش زده و از گیاه مادر آویزان می شود، این جوانه ها می توانند روی گیاه اصلی مانده یا با انتقال آن ها به گلدان های دیگر هر یک به گیاه کامل تبدیل شوند.

گیاه عنکبوتی در شرایط نوری مختلف با رطوبت متوسط رشد می کند. در صورتی که نوک برگ های آن قهوه ای شود بهتر است مقداری آب باران جمع کرده و گیاه را با آن آبیاری کنید زیرا گل عنکبوتی به آب حاوی فلوراید حساس است.

10. آلوئه ورا

برگ های گوشتی آلوئه ورا به نور کافی برای رشد نیاز دارند اما اگر آبیاری آن حتی برای چند هفته فراموش شود چندان اهمیتی نمی دهند.

آلوئه ورا دارای آفست یا بچه هایی است که می توان از آن ها برای تکثیر این گیاه استفاده کرده و با رشد آلوئه ورای جدید، از برگ گیاه قدیمی برای مصارف دارویی و درمان بریدگی و آفتاب سوختگی بهره برد.

منبع: thespruce

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا