آیا کتاب چشمان تاریکی و سیلویا براون کرونا را پیش بینی کرده اند؟

دانلود کتاب پیشگویی ویروس کرونا
آیا ویروس کرونا واقعا پیشگویی شده است؟

سیلویا براون کیست؟ | پیشگویی سیلویا براون درباره کرونا | پیشگویی های دیگر سیلویا براون | دین کونتز کیست؟ | کتاب چشم های تاریکی

از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان اخباری مبنی بر اینکه یک نویسنده زن آمریکایی به نام سیلویا براون در کتاب اش وقوع این اپیدمی را پیشگویی کرده است منتشر شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم خلاصه ای از پیش بینی های وی را برای شما بازگو کنیم تا متوجه شوید که آیا واقعا پیشگویی های وی درست بوده است؟

سیلویا براون کیست؟

سیلویا سلست براون (Sylvia Celeste Browne) از نویسندگان آمریکایی است که معتقد بود توانایی های خارق العاده روحی و قدرت پیشگویی آینده را دارد. او بارها در رسانه های عمومی ظاهر شد و مصاحبه های زیادی انجام داد اما اغلب مورد بی اعتنایی قرار می گرفت.

این نویسنده برای برخی پیشگویی های اشتباهش به خصوص موارد مرتبط با افراد گمشده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کتاب “پایان روزها: پیش بینی ها و پیشگویی ها درباره پایان جهان” از آثار براون است که در سال 2008 منتشر شد، یکی از پیشگویی های این کتاب که این روزها جنجال زیادی به پا کرده پیشگویی مربوط به کرونا ویروس جدید می باشد که در ادامه مطلب درباره آن صحبت خواهیم کرد.

سیلویا براون سال 2013 در سن 77 سالگی از دنیا رفت.

پیشگویی سیلویا براون درباره کرونا ویروس جدید

این روزها که اخبار مربوط به کرونا ویروس در صدر خبرهای روز دنیا قرار دارد حواشی زیادی در فضای مجازی و رسانه ها ایجاد شده و صد البته بازار شایعات و افسانه های مربوط به این ویروس همه گیر بسیار داغ است.

یکی از عجیب ترین این موارد موضوع پیشگویی کرونا توسط سیلویا براون است که گفته شده سال 2008 در کتابش به آن اشاره کرده است، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

آن چه این روزها به عنوان پیشگویی سیلویا براون دست به دست می شود عبارت زیر می باشد:

“حول و حوش سال 2020 یک بیماری شبه ذات الریه شدید در سراسر دنیا منتشر خواهد شد که به ریه و لوله های برونش حمله کرده و در برابر همه روش های درمانی شناخته شده مقاومت نشان می دهد. این بیماری به همان سرعتی که از راه رسیده به خودی خود و ناگهان ناپدید می شود و ده سال پس از آن دوباره برمی گردد و به طور کامل ناپدید می شود.”

این پیشگویی از خبر خاص یا عجیبی پرده برنمی دارد زیرا :

1. محدوده تاریخی بسیار تقریبی بیان شده و کلمه حول و حوش نسبی است. براون دقیقا به سال 2020 اشاره نکرده و این روش بیان، نوعی تکنیک روانشناختی معمولی است که می تواند بازه تاریخی بین سال 2017 تا سال 2023، یعنی بیش از نصف یک دهه را در بر بگیرد.

2. براون به یک بیماری شبه ذات الریه شدید اشاره کرده در حالی که کووید 19 این گونه نیست، اگرچه این بیماری در برخی موارد ممکن است به ذات الریه منجر شود اما حدود 80 درصد بیماران علائم خفیف دارند و میزان مرگ و میر آن بین 2 تا 4 درصد است. دو بیماری خانواده کرونا یعنی سارس و مرس می توانند باعث مشکلات تنفسی شدید شوند اما کووید 19 این گونه توصیف نمی شود.

3. براون از یک بیماری همه گیر در دنیا صحبت می کند که با کووید 19 هم خوانی دارد اما این که اشاره شده به ریه و لوله های برونش حمله می کند در واقع پیشگویی نیست بلکه توصیف بیماری ذات الریه است.

4. براون یک ویژگی دیگر برای این بیماری ذکر کرده و آن این که در برابر همه درمان های شناخته شده مقاومت نشان می دهد که درباره کووید 19 صدق نمی کند، این بیماری شبیه آنفلوآنزا یا دیگر بیماری های تنفسی است و مورد منحصر به فردی درباره مقاوم بودن آن نسبت به تمام درمان ها وجود ندارد اگرچه هنوز واکسن یا درمان خاصی برای آن کشف نشده است.

5. در مورد قسمت دوم این عبارت که گفته شده کرونا ناگهان ناپدید می شود باید بگوییم حداقل تاکنون که چنین اتفاقی رخ نداده است و حتی اگر اتفاق بیفتد الگوی پیدایش آن باید با سایر داده های اپیدمیولوژی معمولی مقایسه شود تا بدانیم آیا ناپدید شدن ناگهانی آن مسئله شگفت انگیزی است که بتواند پیشگویی براون را خاص کند زیرا بیماری های عفونی به خصوص تنفسی الگوهای قابل پیش بینی دارند. با توجه به توزیع نرمال (منحنی زنگوله) اگر این بیماری به همان سرعتی که رخ داده فروکش کند لزوما حیرت آور نیست.

نتیجه این که در این پیشگویی دو عبارت داریم:

  • عبارت اول یک بیماری عفونی تنفسی را توصیف می کند که در جزئیات شباهت زیادی با کووید 19 ندارد
  • عبارت دوم که هنوز رخ نداده و نمی توانیم درباره آن نظری بدهیم

در بهترین حالت احتمالا یک ششم این پیشگویی درباره کووید 19 صدق می کند!

برخی از پیشگویی های دیگر سیلویا براون

برخی پیشگویی های سیلویا براون که اتفاق افتاده است عبارتند از:

  • دو نفر به خاطر بمب گذاری در شهر اوکلاهما دستگیر می شوند
  • پرونده جان بنت رمزی هرگز حل نخواهد شد
  • مدونا فرزند دیگری از مرد دیگری خواهد داشت

با این وجود براون پیشگویی هایی داشته که نه تنها نادرست بوده بلکه باعث شد افرادی دچار استرس و اندوه زیادی شوند، از جمله:

  • در مورد پرونده آماندا بری گفته بود بری مرده است اما زنده بود.
  • در مورد پرونده شاون هورنبک 11 ساله، براوان به والدین او گفت فرزندشان توسط مردی با پوست تیره دزدیده و کشته شده است در حالی که پنج سال بعد فهمیدند پسرشان زنده است و توسط یک مرد قفقازی با موهای کوتاه ربوده شده بود.
  • براون به مادربزرگ غمگینی که نوه 6 ساله اش را از حیاط منزلش در تگزاس دزدیده بودند گفت که نوه اش به عنوان برده به ژاپن منتقل شده اما چهار سال بعد بقایای جنازه این دختر بچه در تگزاس پیدا شد.
  • او پیش بینی کرده بود سربازان آمریکایی تا ماه ژوئن یا جولای سال 2004 از عراق خارج می شوند.
  • او همچنین گفته بود در سن 88 سالگی از دنیا می رود در حالی که سال 2013 و در سن 77 سالگی فوت کرده است.

دین کونتز کیست؟

دین کونتز (Dean Koontz) نویسنده آمریکایی است که به رمان های مهیج شهرت پیدا کرده است.

از آثار مطرح این نویسنده می توان به رمان چشم های تاریکی اشاره کرد که در سال 1981 به انتشار رسیده است. او در این داستان از یک ویروس قاتل سخن گفته که به اعتقاد برخی افراد نوعی پیشگویی از شیوع کرونا ویروس جدید در جهان می باشد.

پیشگویی دین کونتز درباره کرونا ویروس جدید در کتاب چشم های تاریکی

در این روزهای کرونایی مردم گرایش زیادی به فیلم ها و کتاب های با موضوع شیوع ویروس و بیماری های کشنده همه گیر پیدا کرده اند که بی شک شباهت های زیادی با هم دارند.

یک نمونه برجسته از این موارد، رمان مهیج دین کونتز است که بسیاری معتقدند درباره ویروس تاجی شکل مشهور یعنی کرونا ویروس جدید نوشته شده است.

در این کتاب درباره یک دانشمند چینی صحبت شده که سلاح بیولوژیکی به نام “ووهان 400” را به ایالات متحده منتقل می کند. نوع نامگذاری این ویروس از تولید آن در آزمایشگاه RDNA خارج از شهور ووهان نشات گرفته و از آن جا که چهارصدمین سویه زنده مانده از میکرو ارگانیسم ساخته انسان در مرکز تحقیقاتی بوده است به نام ووهان 400 شهرت پیدا می کند.

کونتز درباره کرونا ویروس جدید پیشگویی انجام نداده است زیرا :

1. در نسخه اصلی این کتاب که در سال 1981 منتشر شد این سلاح به نام “گورکی 400” معرفی شد و بعد از انتشار مجدد آن در سال 1989به نام “ووهان 400” تغییر یافت.

2. درست است که شیوع کرونا ویروس فعلی در ووهان چین آغاز شده اما تاکنون تحقیقاتی نشان نداده که این ویروس در آزمایشگاه تولید شده باشد، کارشناسان در تلاش هستند تا منبع ویروس را کشف کنند اما تحقیقات تا به امروز نشان داده شیوع این ویروس احتمالا از خفاش آغاز شده و قبل از انتقال به انسان از حیوانات واسط عبور کرده است.

3. در این رمان هیچ بیمار آلوده به این ویروس زنده نمی ماند. این ویروس تفاوت بسیار مهمی با سایر عوامل بیولوژیکی دارد. تنها 4 ساعت بعد از ورود ویروس به بدن، فرد ناقل عفونت می شود و پس از ابتلا هیچ کس بیش از 24 ساعت زنده نمی ماند، اکثر بیماران طی 12 ساعت می میرند.

در حالی که در مورد کرونا ویروس علائم مبتلایان به ویروس بین 2 تا 14 روز بعد از ابتلا ظاهر می شود و کشندگی این ویروس حتی نزدیک به 100 درصد نیست بلکه حدود 2 تا 4 درصد می باشد.

نتیجه آن که دین کونتز اگرچه داستان های مهیجی خلق کرده است اما بی تردید پیشگو نیست!

منابع: centerforinquiry finance cnn

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا