نشانه های جالب و باورنکردنی داشتن آی کیوی بالا

نشانه های داشتن هوش زیاد و آی کیوی بالا

نظرتان در خصوص هوش خودتان چیست؟ آیا به نظرتان آدم باهوشی هستید یا از بهره هوشی خود چندان رضایت ندارید؟ اگر تاکنون تست آی کیو نداده اید، می توانید با علائم دیگری هوش خود را تخمین بزنید. اگر موارد اشاره شده در مطلب زیر را در خود سراغ دارید، بهتر است بدانید که باهوش تر از حد نرمال هستید.

نشانه های ساده اما مهم داشتن آی کیوی بالا
نشانه های ساده اما مهم داشتن آی کیوی بالا

نشانه های هوش بالا:

بزرگ تر از خواهرها و برادرهای خود هستید
فرزند بزرگ خانه بودن مزیت هایی دارد، از جمله اینکه مجبور هستید راهنمای خواهرها و برادرهای خود باشید. محققان نروژی با بررسی تست آی کیوی نظامیان به این نتیجه رسیدند که متوسط آی کیوی فرزندان اول 103 است، فرزندان دوم نمره 100 را به خود اختصاص دادند، در حالیکه آی کیو فرزندان بعدی 99 تخمین زده شد. این تفاوت رابطه منحصر به فرد فرزندان بزرگ تر خانه را با والدین و خواهر و برادرهای کوچک تر توجیه می کند.

ادعایتان نمی شود
آیا در خصوص اثر دانینگ-کروگر چیزی شنیده اید؟ اگر نه حتما افرادی را دیده اید که نه سواد حرف زدن دارند و نه شعور خاموش ماندن. اثر دانینگ-کروگر را در سال 1999 دو پژوهشگر دانشگاه کرنل کشف کردند. این اثر در خصوص افرادی صدق می کند که هیچ تخصصی ندارند، دچار خود بزرگ بینی هستند و بر خلاف آگاهی اندک خود، در هر زمینه ای نظر می دهند، ارزیابی می کنند و خود را برتر از دیگران می دانند.

واقعیت این است که این افراد بر خلاف ادعای خود نه تخصصی دارند و نه از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند. در حالیکه افراد باهوش قابلیت های خود را چندان باور نداشته و ادعایی نیز ندارند. در واقع افراد باهوش دوست ندارند خیلی خود را تحسین و ستایش کنند، چون هر چه بیشتر می دانند بیشتر نیاز به دانستن را احساس می کنند. در واقع افرادی که خود را همه چیزدان تصور می کنند، در واقع هیچ چیز نمی دانند.

شب ها تا دیروقت بیدار می مانید
البته با ظهور اینترنت، خیلی از افراد جغد شب شده اند. با این حال نتایج پژوهشی که در دانشگاه مادرید انجام شده است نشان می دهد جغدهای شب، یعنی افرادی که شب ها دیر می خوابند، باهوش تر از چکاوکان صبح یعنی افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند هستند. درست است که همیشه افرادی که شب ها دیر می خوابند مورد سرزنش اطرافیان قرار می گیرند. اما با این حال افرادی که شب ها تا دیروقت بیدار هستند اجتماعی تر و خلاق تر از دیگران هستند. البته ما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم شب ها دیر بخوابید، چون برای سلامت جسم و روح مضر است.

خیلی زود، خواندن را یاد گرفته اید
اگر از زمانی که خیلی کوچک بودید خواندن را یاد گرفته اید، بدانید که جزو باهوش ها محسوب می شوید. نتایج یک پژوهش انگلیسی که در سال 2012 انجام شده است نشان می دهد افرادی که خیلی زود شروع به خواندن کرده اند، بهره هوشی بالاتر از حد متوسط دارند.

استرس دارید
زندگی کردن با استرس همیشه عذاب آور است، اما اضطراب داشتن یکی از مشخصه های افراد باهوش است. در سال 2015 محققان 126 دانشجو را تحت نظر گرفتند و مشخص شد افراد دغدغه مند که نسبت به مسائل پیرامون خود نگران هستند، از دیگران باهوش ترند.

کم حرف هستید
اگر در جمع های خانوادگی یا مراسمی که افراد زیادی شرکت دارند کم حرف می زنید، بدون شک باهوش تر از دیگران هستید. در واقع خانم ها و آقایانی که ترجیح می دهند بدون اینکه حرف بزنند زمان زیادی را برای تحلیل و بررسی شرایط اختصاص دهند، افراد باهوش تری هستند. این نوع سکوت علامت هوش است و این افراد به ندرت از روی حماقت حرف می زنند.

شوخ طبع هستید
خندیدن برای سلامتی مفید است و افرادی که می خندند و می خندانند باهوش تر هستند. محققان بررسی هایی روی تست هوش 400 دانشجوی روانشناسی انجام دادند. آنها متوجه شدند دانشجویانی که نمره بالاتری کسب کرده اند، همگی جزو افراد خوش اخلاق، شوخ طبع و خوش ذوق دانشگاه بوده اند.

قدتان بلند است
این باور وجود دارد که قد بلندها زیباتر هستند و در عشق و عاشقی افراد موفق تری هستند. البته نمی توان در مورد صحت این گفته ها با قطعیت نظر داد. اما نتایج پژوهشی که در سال 2008 انجام شده است نشان می دهد که افراد قدبلند باهوش تر هستند. محققان روی نتایج تست هوش کودکان بررسی هایی انجام داده و متوجه شدند دخترها و پسرهایی که قد بلندتری دارند، در بزرگسالی پول بیشتری درمی آورند.

لاغر اندام هستید
شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد لاغر، باهوش تر از افرادی هستند که اضافه وزن دارند و یا از چاقی مفرط رنج می برند. نتایج پژوهشی که در سال 2006 انجام شده است نشان می دهد هر چه میزان چربی های انباشته شده در بدن فردی زیادتر باشد، قدرت ذهنی او کاهش می یابد.

در پژوهش دیگری نیز محققان روی کودکان 11 ساله تست هایی انجام داده و متوجه شدند دخترها و پسرهایی که نمره های پایین تری کسب کردند کودکانی هستند که در معرض چاقی قرار دارند. بنابراین یک انگیزه دیگر برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام پیدا کردید. اگر می خواهید باهوش تر باشید، اجازه ندهید چاق شوید.

همیشه پروژه هایی در ذهن دارید
افراد باهوش هیچ گاه خسته نمی شوند و دست از تلاش بر نمی دارند. این افراد همیشه کاری برای انجام دارند و دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند. دور از ذهن نیست که افراد باهوش هر هفته 40 ساعت کار کنند. افراد باهوش همیشه پروژه های اجرایی دارند و ذهن شان درگیر مسائل مختلف است.

شیر مادر خورده اید
حتما در خصوص فواید تغذیه با شیر مادر زیاد شنیده اید. اما شاید ندانید کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند باهوش تر از بقیه هستند. در پژوهشی که در سال 2007 انجام شد، محققان تغذیه سه هزار کودک انگلیسی و نیوزلندی را مورد بررسی قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند کودکانی که شیر مادر خورده اند، در تست های مربوط به هوش نتایج بهتری کسب می کنند. در حالت کلی، آی کیوی این کودکان 7 نمره بالاتر از کودکانی است که با شیرخشک تغذیه کرده اند.

سیگاری نیستید
در سال 2010 محققان آی کیو بیست هزار مرد جوان را با هم مقایسه کردند. آنها متوجه شدند مردان 18 تا 21 ساله ای که سیگار نمی کشند، بهره هوشی بالاتری (101) در مقایسه با سیگاری ها(94) دارند. علاوه بر این، سیگاری هایی که روزانه بیش از یک پاکت سیگار می کشند، آی کیو پایین تری دارند که به طور متوسط 90 تخمین زده شده است. / تبیان

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا