5 دلیل که غذاهای تند و ادویه دار برای بدن شما مفید هستند!

فواید تندی غذا
تاثیر غذای تند بر سلامت بدن

یک خبر خوب برای کسانی که به غذا های تند و پر ادویه علاقه دارند. مطالعات نشان داده که ادویه جاتی مانند دارچین، زردچوبه، سیر، زنجبیل، زیره و همچنین فلفل سیاه و فلفل قرمز مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند.

ادوبه ها می توانند دو ماده شیمیایی اندروفین و دوپامین را در بدن افزایش دهند که باعث احساس خوب در بدن می شوند. علاوه بر این غذا های تند و ادویه دار باعث می شوند که میل شما به خوردن غذا های چرب و شیرین ناسالم کمتر شود.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی خواص غذاهای تند و ادویه دار برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن ها بیشتر آشنا شوید؛

1. غذا های تند و پر ادویه طول عمر را افزایش می دهند

براساس یک مطالعه بزرگ که در سال 2015 در دانشگاه هاروارد و مرکز ملی کنترل و پیشگیری بیماری ها صورت گرفت مشخص شده که خوردن غذاهای تند و ادویه دار به مدت شش یا هفت روز در هفته میزان مرگ و میر را تا 14 درصد کاهش می دهد.

2. غذا های تند باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند

مطالعات متعدد نشان می دهد که برخی ادویه جات مانند زیره، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می توانند میزان متابولیسم بدن را بالا برده و اشتهای فرد را کاهش دهند.

یک مطالعه همچنین نشان داده که زردچوبه رشد بافت چربی در موش ها را سرکوب می کند.

3. ادویه ها با التهاب مبارزه می کنند

کورکومین ترکیبی در زردچوبه ممکن است التهاب را در بدن کاهش دهد.

در طب آیورودا از خواص ضد التهابی زنجبیل و سیر قرن هاست که برای درمان طیف وسیعی از شرایط مانند آرتروز، اختلالات خود ایمنی و حتی سردرد و حالت تهوع استفاده می شود.

4. ادویه ها با سلول های سرطانی مبارزه می کنند

تحقیقات نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل قرمز، رشد سلول های سرطانی را کند کرده و آن ها را از بین می برد.

یک مطالعه نشان داده که کپسایسین در حالی که برای سلول های سالم بی ضرر است رشد سلول های سرطانی پروستات را در موش ها مهار می کند.

5. ادویه ها باعث از بین رفتن باکتری ها می شوند

مطالعات نشان داده که زیره و زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قدرتمندی هستند این بدان معنی است که آن ها می توانند در برابر باکتری های مضر در بدن استفاده شوند.

طریقه مصرف ادویه ها

انواع ادویه ها مانند دارچین، زردچوبه، سیر، زنجبیل، زیره و همچنین فلفل سیاه و فلفل قرمز را می توان برای تهیه انواع غذا، دمنوش های گیاهی و دسر ها به کار برد.

عوارض و مضرات غذا های تند

مشکلات گوارشی

کپسایسین، ماده ی تند موجود در فلفل قرمز می تواند علائم کوتاه مدت شدید مانند درد معده، اسهال و استفراغ را در افرادی که مقادیر زیاد مصرف می کنند ایجاد کند.

این امر به دلیل تخریب بیش از حد سیستم عصبی رخ می دهد. خبر خوب این است که هیچ آسیب دائمی به آستر روده وارد نمی شود.

اگرچه قبلا تصور می شد که غذا های تند می توانند منجر به زخم معده شوند اما شواهد فعلی تایید می کنند که کپسایسین بدن را در برابر پاتوژن ها محافظت می کنند.

در ادامه بخوانید : خواص فلفل هالوپینو

منبع : healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا