طرز تهیه روغن دارچین خانگی در منزل (آموزش کامل تصویری)

طرز تهیه روغن دارچین خانگی در منزل
طرز تهیه روغن دارچین خانگی در منزل

توجه مهم : پیش از مصرف خوراکی یا موضعی روغن دارچینی که در خانه تهیه می کنید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید :

+ خواص و طرز استفاده از روغن دارچین

روغن دارچین یکی از بهترین انواع روغن های ضروری است که از برگ ها و چوب گیاه دارچین تهیه می شود. در بیشتر منابع منظور از روغن دارچین در واقع همان روغن تهیه شده از چوب دارچین می باشد.

روغن دارچین را به صورت خوراکی، موضعی، به عنوان روغن ماساژ و برای تهیه صابون و عطر استفاده می کنند. این روغن حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است و به سلامت بدن و مغز کمک می کند.

چگونه روغن دارچین خانگی درست کنیم؟

مواد لازم

  • چوب دارچین سیلانی
  • ظرف شیشه ای
  • روغن زیتون بکر
  • پودر دارچین

نحوه تهیه روغن دارچین

روش اول

روغن دارچین را در صنعت به روش تقطیر بخار از پوست و برگ های گیاه دارچین به دست می آورند. اما روغنی که از چوب درخت دارچین به دست می آید خوشبو تر و قوی تر بوده و خواص آن برای سلامتی بیشتر است.

روش دوم

مقداری چوب دارچین را خوب بشویید و خشک کنید. (چوب دارچین در انواع سیلانی و کاسیا در بازار به فروش می رسد، اگر می خواهید روغن دارچین شما طعم ملایم تری داشته باشد از دارچین سیلانی استفاده کرده و اگر می خواهید عطر و بوی قوی تری داشته باشد بهتر است دارچین کاسیا را انتخاب کنید.)

ظرف شیشه ای مورد نظر را تمیز بشویید و خشک کنید.

چوب های دارچین را به صورت عمودی در ظرف شیشه ای بگذارید تا فضای کمتری را اشغال کنند و مقداری پودر دارچین بر روی آن ها بریزید.

چوب های دارچین را در ظرف شیشه ای بگذارید
چوب های دارچین را در ظرف شیشه ای بگذارید

روغن زیتون بکر یا روغن نارگیل را بر روی چوب و پودر دارچین بریزید به گونه ای که روی آن ها را بپوشاند. (توجه داشته باشید که روغن زیتون و روغن نارگیل که به عنوان حامل برای تهیه روغن دارچین استفاده می شوند، برای سرخ کردن مناسب نیستند.)

بر روی چوب های دارچین روغن زیتون بکر بریزید.
بر روی چوب های دارچین روغن زیتون بکر بریزید.
روغن زیتون باید به طور کامل روی چوب های دارچین را بپوشاند.
روغن زیتون باید به طور کامل روی چوب های دارچین را بپوشاند.

اختیاری : شما می توانید به مدت 3 تا 5 دقیقه ظرف شیشه ای را در یک ظرف پر از آب جوش و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا روغن زیتون گرم شود و مواد بهتر با هم ترکیب شوند.

حالا ظرف شیشه ای را به مدت 4 هفته زیر نور خورشید بگذارید و هر روز چندین بار آن را خوب تکان دهید تا عصاره ی چوب های دارچین بهتر آزاد شود.

ظرف شیشه ای را به مدت 4 هفته زیر نور خورشید بگذارید تا روغن دارچین آماده شود.
ظرف شیشه ای را به مدت 4 هفته زیر نور خورشید بگذارید تا روغن دارچین آماده شود.

پس از 3 تا 4 هفته روغن دارچین آماده است، روغن داخل ظرف شیشه ای را از صافی عبور دهید تا چوب و پودر دارچین داخل آن گرفته شود و سپس آن را درون یخچال نگهداری کنید.

از این روغن دارچین به عنوان روغن خوراکی برای آشپزی و روغن ماساژ استفاده کنید؛

اگر می خواهید از این روغن دارچین به منظور آشپزی استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم که یک فنجان روغن دارچین را با یک فنجان روغن مصرفی خود ترکیب کرده و آن را برای پخت و پز با حرارت ملایم به کار ببرید.

منابع : instructableswikihow

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا