20 درمان سریع خانگی برای رفع دندان دردهای شدید در منزل

چگونه دندان درد شدید را تسکین دهیم؟

دندان درد یکی از مشکلات رایجی است که همه ی ما در طول زندگی آن را تجربه می کنیم، جالب است بدانید که بیش از 3 میلیارد نفر در جهان از مشکلات دندانپزشکی رنج می برند و این تعداد در سال های اخیر به سرعت در حال افزایش است.

سوراخ شدن و پوسیدگی دندان، عفونت لثه و حتی یک عفونت سینوسی ساده از علل مهم دندان درد محسوب می شوند. ما در این مقاله از سایت کوکا روش های طبیعی و گیاهی برای درمان دندان دردهای شدید را برای شما گردآوری کرده ایم.

رفع فوری دندان درد شدید شبانه
رفع دندان درد شدید

روش های درمان فوری دندان درد شدید در خانه

1. پیاز

پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی بوده که می تواند با از بین بردن باکتری های دهان، از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. علاوه بر این پیاز به دلیل مقادیر بالای گوگرد که دارد در تماس با بزاق دهان، اسید سولفوریک را تشکیل می دهند که می تواند به رفع فوری دندان درد کمک کند.

یک تکه بزرگ پیاز را ببرید و بر روی دندان بگذارید و فشار دهید تا درد آن کاهش یابد.

2. سیر

سیر یک منبع عالی آلیسین و فیتوکمیکال هاست که باکتری های مضر را از بین برده و با کاهش پلاک در دهان از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و به درمان دندان درد کمک می کند.

یک حبه سیر را بر روی دندانی که درد می کند، قرار دهید تا درد آن تسکین پیدا کند.

3. خیار

خیار به دلیل خواص هموستاتیک (خون ایستی) و آرام بخش که دارد موجب کاهش جریان خون به دندان آسیب دیده و در نهایت درمان درد دندان می شود.

یک خیار را به صورت حلقه ای برش بزنید، کمی نمک دریایی بر روی آن بریزید و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا درد آن تسکین پیدا کند.

4 . لیمو ترش

آب لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای فلاونوئیدها، فسفر و پتاسیم موجود در آن یکی از بهترین درمان های طبیعی برای دندان درد محسوب می شود.

آب یک لیمو ترش تازه را با 1 قاشق چای خوری نمک ترکیب کنید و با آن غرغره کنید تا دندان درد تسکین پیدا کند.

5. نمک دریایی

نمک دریایی خواص ضد باکتری طبیعی دارد و حاوی مقادیر بالای مواد معدنی مختلف است که برای درمان دندان درد مفید می باشند.

یک قاشق غذا خوری نمک دریایی را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و با آن غرغره کنید.

6. یخ

استفاده از یخ یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای درمان دندان درد محسوب می شود، یخ رگ های خونی را تنگ کرده و با کاهش جریان خون به دندان، درد دندان را تسکین می دهد.

یخ را مستقیما بر روی دندان قرار ندهید چون می تواند درد را تشدید کند، قطعات یخ را درون یک پارچه ی حوله ای قرار داده و به مدت 20 دقیقه بر روی دندان بگذارید.

7. طب فشاری

طب فشاری با افزایش تولید اندورفین در خون می تواند درد دندان را کاهش دهد.

قسمت خارجی مچ دست بین استخوان شست و انگشت اشاره را به مدت 1 دقیقه فشار دهید و 30 ثانیه استراحت کنید، این روش را 10 دقیقه تکرار کنید تا درد دندان شما تسکین پیدا کند.

درمان درد دندان با طب فشاری
درمان درد دندان با طب فشاری

8. ترکیب نمک و فلفل

مخلوط نمک با فلفل یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان دندان درد در منزل محسوب می شود، نمک و فلفل هر دو دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد درد هستند و به درمان دندان درد شدید کمک می کنند.

مقدار مساوی فلفل سیاه یا فلفل تند و نمک معمولی را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود، این خمیر را مستقیما بر روی دندان آسیب دیده بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا درد دندان کاهش پیدا کند.

9. جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد از عفونت و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و به درمان دندان درد کمک می کند.

مقداری جوش شیرین را در کمی آب گرم حل کنید، یک پد پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا درد دندان را تسکین دهد.

شما همچنین می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

10. روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و با توجه به مقادیر بالای ترکیبات فنلی که دارد به درمان دندان درد کمک می کند.

یک پد پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا درد آن را تسکین دهد.

11. روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی که دارد علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی و عفونت دندان ها به درمان دندان درد شدید هم کمک می کند.

یک قطره روغن سیاه دانه را بر روی دندان آسیب دیده بریزید و برای 15-20 ثانیه خوب ماساژ دهید. شما همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه را در یک لیوان آب گرم بریزید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

درمان سریع دندان درد شدید با گیاهان دارویی

اگر می خواهید درد دندان خود را بدون قرص و با داروهای گیاهی در طب سنتی درمان کنید، گیاهان دارویی زیر برای شما مناسب هستند :

درمان فوری دندان درد شدید با گیاهان دارویی
درمان فوری دندان درد شدید با گیاهان دارویی

12. میخک

میخک یا روغن گل میخک فواید و خواص زیادی برای بدن دارد اما شاید مهم ترین آن خاصیت ضد درد و ضد التهابی باشد که آن را به یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان دندان درد تبدیل کرده است.

2 قطره روغن گل میخک را روی یک پد پنبه ای بریزید و بر روی دندان بگذارید تا درد آن کاهش پیدا کند. در روشی دیگر می توانید یک عدد میخک خشک شده را بر روی دندان بگذارید تا درد آن تسکین پیدا کند.

نکته ی مهمی که نباید فراموش کنید اینکه روغن گل میخک را فقط بر روی دندانی که آسیب دیده قرار دهید، چون می تواند زبان و لثه را تحریک کند.

13. دمنوش نعناع

چای نعناع به دلیل مقادیر بالای تانن و منتول که دارد باعث کاهش التهاب شده و به درمان سریع و فوری دندان درد کمک می کند.

بهترین روش استفاده از نعناع، این است که یک چای کیسه ای نعناع را درون فریزر بگذاری تا یخ ببندد سپس این چای کیسه ای را به مدت 20 دقیقه بر روی دندان بگذارید.

14. آویشن

مطالعات نشان داده که آویشن مانند یک ایبوپروفن طبیعی عمل می کند. آویشن یکی دیگر از گیاهان دارویی است که به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و درمان دندان درد با از بین بردن میکروب های عامل بوی بد دهان، به خوشبو شدن دهان هم کمک می کند.

4 قطره روغن آویشن را بر روی یک پد پنبه بریزید و به مدت 10 دقیقه بر روی دندانی که درد می کند، قرار دهید.

15. برگ گواوا

برگ گواوا به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید ها و خواص ضد التهابی که دارد برای درمان دندان درد مفید می باشد.

5 برگ گوواوا را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، یک قاشق چای خوری نمک دریا به آن اضافه کرده و غرغره کنید تا درد دندان کاهش یابد.

16. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه جادویی واقعی است که به عنوان یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان طبیعی دندان درد استفاده می شود. علاوه بر این به دلیل خواص ضد عفونی کننده، ضد درد و ضد باکتری قوی که دارد برای جلوگیری از عفونت دندان و لثه و همچنین آبسه موثر می باشد.

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به مقدار کمی آب اضافه کنید تا خمیری حاصل شود، این خمیر را بر روی دندان آسیب دیده بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا درد کاهش یابد.

شما همچنین می توانید به خمیر زردچوبه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی اضافه کنید و بر روی دندان بگذارید.

17. مرزنگوش

روغن مرزنگوش دارای خواص ضد درد و ضد التهاب طبیعی بوده و علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان ها به درمان دندان درد کمک می کند.

یک قطره روغن مرزنگوش را مستقیما بر روی دندان آسیب دیده بریزید تا درد آن را تا چند ساعت کاهش دهد.

18. زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص ضد درد و ضد التهابی قوی که دارد یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان دندان درد محسوب می شود.

بهترین روش استفاده از زنجیل برای درمان دندان درد این است یک بند انگشت رشته رنجبیل را رنده کنید و با یک قاشق چای خوری فلفل کایین ترکیب کنید، این خمیر را به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی دندان آسیب دیده بگذارید تا درد آن را تسکین دهد.

فراموش نکنید که این خمیر نباید با لثه برخورد داشته باشد چون می تواند باعث التهاب شود.

19. دارچین و عسل

دارچین و عسل هر دو دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی هستند که علاوه بر پیشگیری از پوسیدگی دندان ها به درمان دندان درد شدید هم کم می کنند.

1 قاشق چای خوری پودر دارچینرا با 5 قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید تا خمیری حاصل شود، این خمیر را بر روی دندان آسیب دیده بگذارید تا درد دندان را تسکین دهد.

20 . عصاره وانیل

عصاره وانیلی دارای خواص آرام بخش و ضد درد طبیعی و یکی دیگر از دارو های گیاهی مفید برای درمان دندان درد در خانه می باشد.

یک سواب پنبه ای را به عصاره ی وانیل آغشته کرده و آن را بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا درد آن کاهش یابد.

نکات مهم

نباید فراموش کنید که همه ی روش های ذکر شده در این مقاله به درمان موقت دندان درد کمک می کنند و بهتر است در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کنید.

زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است قبل از استفاده از این روش های با پزشک متخصص مشورت کنند.

در ادامه بخوانید : درمان گیاهی درد دندان عقل

منابع : brightsidenaturallivingideastop10homeremediesstylecraze

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی