خواص گردو سیاه؛ 10 خاصیت گردوی سیاه برای سلامتی و پوست و مو

خواص گردو سیاه
خواص گردو سیاه

گردوی سیاه چیست؟

یکی از بهترین آجیل ها برای سلامتی بدن گردو می باشد، تحقیقات نشان داده که گردو به درمان افسردگی کمک می کند، سلامت مغز را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

اما آیا می دانستید که نوع خاصی از گردو به نام گردوی سیاه وجود دارد که مزایای زیادی برای بدن دارد؟ گردو سیاه از زمان های قدیم توسط بومیان آمریکا استفاده شده و به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید ها، کینون ها و پلی فنل های موجود در آن دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده قوی می باشد.

خواص گردو سیاه برای پوست و مو

1. آکنه و جوش صورت

گردو سیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی است که به سلامت پوست کمک کرده و خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد.

2. اگزما و پسوریازیس

تانن های موجود در گردو سیاه به کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی التهابی مانند اگزما و پسوریازیس مفید هستند.

3. درمان قارچ موی سر

در طب سنتی آمریکای جنوبی از گردو سیاه به دلیل خواص ضد قارچ طبیعی که دارد برای درمان قارچ موی سر استفاده می شود.

فواید دارویی و درمانی گردو سیاه برای بدن

4. معده و دستگاه گوارش

فیبر موجود در گردوی سیاه به بهبود هضم غذا کمک می کند و خواص ضد التهابی آن برای آرام شدن معده، روده ها و دستگاه گوارش می شود.

5. یبوست

گردو سیاه به دلیل مقادیر قابل توجه فیبری که دارد، یک ملین طبیعی است و با افزایش حرکات روده به سم زدایی روده ها و درمان یبوست کمک می کند.

6. درمان انگل های روده ای

به گفته انجمن دارویی استرالیا، پوست و میوه گردو سیاه دارای خواص ضد کرم و ضد انگل است؛ یکی از ترکیبات شیمیایی موجود در گردوی سیاه، ژوگلون نام دارد که اثر مهاری بر روی عملکرد انگل های روده دارد و تحقیقات نشان داده که مصرف گردو سیاه به درمان انگل های روده در کودکان و بزرگسالان کمک می کند.

7. کلسترول خون و قلب

گردو سیاه یک منبع عالی آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که به سلامت قلب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر نشان داده که مصرف گردو سیاه با کاهش کلسترول خون، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

8. فشار خون

در برخی تحقیقات آمده که گردو سیاه به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و با کاهش تنش بر روی عروق خونی برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید می باشد.

9. سرطان

مقادیر بالای کینون های موجود در گردو سیاه و همچنین ترکیب ژوگلون موجود در برگ ها، ریشه و پوست درخت آن برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشند؛ در چین برای درمان سرطان کبد، ریه و معده از مغز گردو سیاه، پوست و شاخه های نابالغ آن استفاده می شود.

در تحقیقات اخیر مشخص شده که گردو سیاه متاستاز سلول های سرطانی را کاهش داده و به دلیل پلامباگین موجود در آن باعث آپوپتوز و مرگ سلول های سرطانی می شود.

10. درمان سیفلیس

در طب سنتی از گردو سیاه به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد برای درمان بیماری آمیزشی سیفلیس استفاده می شود.

11. درمان دیفتری یا حناق

گردوی سیاه دارای خواص ضد میکروبی قوی است و در طب سنتی از آن برای درمان بیماری دیفتری استفاده می شود.

12. تقویت سیستم ایمنی بدن

گردو سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن، سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

علاوه بر این گردو سیاه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان سریع تر گلودرد کمک می کند.

عوارض و مضرات گردو سیاه

آلرژی و حساسیت

برخی افراد ممکن است به گردو سیاه آلرژی یا حساسیت داشته باشید که با علائمی مانند خارش، تورم و تاول پوست، درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی مشخص می شود.

تداخل دارویی

گردو سیاه ممکن است با برخی دارو ها مانند دارو های فشار خون، ضد تهوع و استفراغ، سرطان و دارو های گیاهی تداخل داشته باشد.

دوران بارداری و شیردهی

هنوز اطلاعات دقیقی از اثر گردو سیاه بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

طبع گردو سیاه

عکس درخت و میوه گردو سیاه آمریکایی
عکس درخت و میوه گردو سیاه آمریکایی

مغز گردو سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین B6، فولات، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، روی، آهن، آلفا لینولئیک اسید، ژوگلون، ملاتونین، فیتواسترول ها، فیبر و پروتئین است.

گردوی سیاه (به انگلیسی : Black Walnut با نام علمی Juglans nigra) که در برخی منابع به عنوان گردو آمریکایی هم شناخته می شود، درختی بومی آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا) است که تا 30 متر ارتفاع دارد و رشد ریشه های آن گاهی به بیشتر از 3 متر می رسد.

درخت گردو سیاه را می توان در مناطق پر بارش پیدا کرد، پوست میوه سیاه رنگ است اما میوه ی این نوع گردو مانند گردوی معمولی به رنگ های کرم و قهوه ای دیده می شود ولی اندازه ی آن کمی کوچکتر از دیگر انواع گردو هاست.

موارد استفاده از گردو سیاه

  1. چوب درخت گردو سیاه را برای ساختن مبلمان و کابینت استفاده می کنند
  2. گردو سیاه پخته شده را برای تهیه انواع خوراک سبزیجات، پاستا و سوپ به کار می برند
  3. گردو سیاه خام را برای تهیه انواع کیک، شیرینی، کلوچه، بستنی، اسموتی، سس سالاد و به صورت خرد شده بر روی سالاد استفاده می کنند

ارزش غذایی گردو سیاه (100 گرم)

  • کالری : 617
  • چربی : 58.9 گرم
  • کربوهیدرات : 10 گرم
  • پروتئین : 23.9 گرم
  • فیبر : 6.7 گرم

منابع : draxe – organicfacts

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی