خواص و طرز تهیه 10 ماسک زنجبیل برای پوست صورت و موهای سر

زنجبیل یکی از پرطرفدارترین ادویه جات در طول تاریخ می باشد که از دیرباز در زمینه های مختلف از طب و مصارف دارویی گرفته تا پخت و پز و محصولات مراقبت از پوست و مو و زیبایی استفاده شده است.

برای آشنایی با بهترین خواص زنجبیل برای زیبایی و سلامت پوست و مو و طرز تهیه انواع ماسک صورت زنجبیل در ادامه با کوکا همراه باشید.

انواع ماسک زنجبیل برای پوست صورت

خواص و طرز تهیه ماسک زنجبیل برای پوست صورت
خواص و طرز تهیه ماسک زنجبیل برای پوست صورت

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. جوان سازی پوست

زنجبیل خاصیت ضدپیری دارد زیرا دارای بیش از 40 ترکیب آنتی اکسیدانی است که سموم بدن را از بین برده و با بهبود جریان خون به تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر به پوست کمک می کنند.
از سوی دیگر خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد روی پوست جلوگیری کرده و الاستیک پوست را بهبود می بخشد.

زنجبیل برای درمان سریع چین و چروک پوست و کاهش علائم پیری مفید است.

ماسک زنجبیل و عسل

مقدار مساوی زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل، عسل و آب لیمو تازه را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید. بعد از 30 دقیقه بشویید.

هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

2. درمان زخم

زنجبیل و آب زنجبیل تازه درد و سوزش زخم را از بین برده و به درمان سریع آن کمک می کند.

درمان گیاهی جای زخم

یک تکه زنجبیل تازه را دو یا سه بار در روز روی اثر ناشی از زخم بمالید تا جای زخم ها بین 6 تا 12 هفته بعد کاملا محو شوند.

نکته: حتما از زنجبیل تازه برای استفاده موضعی استفاده کنید.

3. درمان آکنه، جوش و لک های پوستی

زنجبیل یک ضدعفونی کننده و پاک کننده قوی است که پوست را صاف و تمیز کرده و باکتری های پوست را از بین می برد و برای درمان آکنه و جوش و لک های پوست معجزه می کند.

زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش مفید است زیرا التهاب پوست از عوامل ایجاد آکنه و جوش های آزاردهنده پوستی می باشد.

طرز تهیه انواع ماسک زنجبیل برای جوش و آکنه

روش اول: کافیست مقداری آب زنجبیل تازه را روی آکنه بمالید، این روش برای انواع پوست موثر است.

روش دوم: 3 قاشق غذاخوری زنجبیل پوست گرفته را خرد کرده و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید، سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر حاصل را به طور کامل روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود و با آب بشویید. سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روش سوم: 2 قاشق غذاخوری جعفری تازه را ریز خرد کرده و به 2 فنجان آب در حال جوش اضافه کنید تا کمی بجوشد. سپس به مدت 1 ساعت کنار بگذارید تا دم کشیده و خنک شود.
برگ های جعفری را جدا کرده و 2 قاشق سوپ خوری زنجبیل خرد شده و پوست گرفته را به محلول اضافه کنید. آن را دوباره روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید 20 دقیقه دیگر نیز بپزد.

در پایان محلول را از صافی عبور داده و به صورت منظم هر روز و بخصوص قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کنید.

روش چهارم: ماسک پودر زنجبیل

مقادیر مساوی پودر زنجبیل، پودر هل، پودر گل میخک و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید. مقداری آلوئه ورا یا گلاب یا آب به مخلوط اضافه کرده و خمیر حاصل را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید. دو بار در هفته از این ماسک ضد آکنه استفاده کنید.

4. آفتاب سوختگی

زنجبیل به طرز معجزه آسا آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی و قرمزی پوست را از بین برده و پوست را به صورت طبیعی زیبا و صاف می کند.

ماسک ضد آفتاب زنجبیل

شکر و روغن زیتون (هریک به اندازه نصف فنجان) را با آب زنجبیل و آب لیمو ( هر یک به اندازه 2 قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و روی نواحی آفتاب سوخته که تغییر رنگ داده اند ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

5. درخشندگی پوست

اگر از تیره و مات شدن چهره خود خسته شده و از این بابت رنج می برید حتما ماسک زنجبیل را امتحان کنید.

ماسک زنجبیل و گلاب

1 قاشق آب زنجبیل تازه را با 2 قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط و با توپ پنبه به پوست صورت و گردن بمالید، بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. استفاده منظم از این ماسک به درخشندگی پوست کمک می کند.

6. از بین بردن زخم های سفید

زخم سفید (Hypopigmented) زمانی رخ می دهد که پوست دچار تغییر رنگ شده و سفید یا بسیار روشن تر از رنگ طبیعی پوست می شود. زنجبیل این مشکل پوستی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

درمان گیاهی زخم سفید

کافیست یک قطعه زنجبیل تازه را خوب شسته و روی نواحی مورد نظر مالش دهید و بگذارید مدتی بماند. هر روز و به مدت یک تا دو هفته و تا زمانی که علائم بهبودی حاصل شود از این روش استفاده کنید.

7. درمان سلولیت

زنجبیل از گیاهان موثر برای کاهش و درمان سلولیت و علائم واریس پا می باشد.

درمان خانگی سلولیت

نصف فنجان شکر، 1/4 فنجان روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با هم مخلوط کرده و پوست رنده شده 1 عدد لیمو را به آن اضافه کنید.

مخلوط حاصل را به عنوان اسکراب بدن و با حرکات دایره ای روی پوست خود مخصوصا نواحی آسیب دیده بمالید و در پایان با آب سرد شستشو دهید. این مخلوط را تا یک هفته می توانید در یخچال نگهداری کنید.

انواع ماسک زنجبیل برای موهای سر

خواص ماسک زنجبیل برای موهای سر
خواص ماسک زنجبیل برای موهای سر

قرن های طولانی است که زنجبیل در طب سنتی آیورودا برای درمان مشکلات مو و زیبایی مو استفاده شده و تاثیر زیادی در سلامت و تقویت موها دارد. از جمله:

8. افزایش رشد مو

زنجبیل گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و با تغذیه و تقویت فولیکول های مو به رشد موها کمک می کند. همچنین اسیدهای چرب موجود در زنجبیل برای ضخیم شدن موهای نازک نیز مفید بوده و باعث می شود موها پرپشت دیده شود.

ماسک موی زنجبیل

2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست سر و موها بمالید، بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.

از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک زنجبیل برای ضخیم شدن مو

2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با آب 1 عدد پیاز رنده شده مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

9. ترمیم موهای خشک و شکننده

زنجبیل گیاهی جادویی و حاوی ویتامین ها، روی و فسفر است که باعث درخشندگی موها شده و برای موهای خشک و شکننده معجزه می کند.

10. درمان ریزش مو

ریشه و عصاره زنجبیل برای درمان ریزش مو مفید است.

ماسک زنجبیل برای ریزش مو

2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با اندکی آب مخلوط کرده و روی پوست سر و موها بمالید و بعد از 45 دقیقه بشویید. برای درمان ریزش موی شدید دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید.

11. شوره سر

زنجبیل و روغن زنجبیل به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده برای درمان شوره سر عالی هستند.

درمان گیاهی شوره

2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن زیتون مخلوط کرده و آب یک تکه لیمو را به آن اضافه کنید. ماسک را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 15 تا 30 دقیقه بشویید.

برای درمان شوره سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

ماسک زنجبیل برای تقویت مو

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده و روغن کنجد (یا روغن نارگیل) را با هم مخلوط کرده و خمیر حاصل را 5 دقیقه روی کف سر ماساژ دهید. سپس آن را روی موها مالیده و بعد از 30 دقیقه با شامپو بشویید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

12. درمان موخوره

فولیکول های مو به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و گرمای بیش از حد، آسیب دیده و همین مسئله در بروز موخوره و سایر مشکلات مو تاثیر نامطلوبی به جا می گذارد. شستن موها با عصاره زنجبیل یا افزودن آن به شامپو راه عالی برای درمان موخوره می باشد.

منابع : byrdierewardmestylecrazehomeremediesforlife

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا