روغن نخل باباسو چیست و چه فوایدی دارد؟

خواص روغن باباسو
خواص روغن باباسو

روغن باباسو یکی از انواع روغن های گیاهی است که از دانه های نخل باباسو، درختی بومی جنگل های آمریکای جنوبی به دست می آید. روغن باباسو زرد رنگ است و خواص آن کاملا مشابه روغن نارگیل می باشد؛ به همین دلیل به عنوان جایگزین این روغن استفاده می شود.

روغن باباسو حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است که برای سلامتی پوست و مو مفید هستند، آکنه و جوش صورت را درمان کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید روغن باباسو برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

فواید دارویی و درمانی روغن باباسو برای سلامتی

1. ضد التهاب طبیعی

روغن باباسو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با کاهش التهاب به درمان بیماری های پوستی، زخم ها، التهاب معده و بیماری های گوارشی کمک می کند.

2. ضد میکروب طبیعی

روغن باباسو دارای خواص ضد باکتری قوی است، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داده که این روغن باکتری های مضر مانند استافیلوکوکوس اورئوس را کشته و عفونت های ناشی از آن را کاهش می دهد.

3. منبع اسید های چرب سالم

روغن باباسو مانند روغن نارگیل یک روغن گیاهی سرشار از چربی های اشباع شده است که آن را در دمای اتاق جامد می کند.

اسیدهای چرب اصلی موجود در روغن باباسو لوریک اسید و میوریستیک اسید هستند که هر دو اشباع شده می باشند. لوریک اسید موجود در روغن باباسو دارای خواص ضد باکتری است و در مطالعات آزمایشگاهی باعث مرگ سلول های سرطانی شده است.

روغن باباسو همچنین مقادیر قابل توجهی اولئیک اسید دارد، یک چربی اشباع نشده که مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد، این اسید های چرب ضد التهاب، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و مرطوب کننده هستند.

خواص روغن باباسو برای پوست و مو

4. آکنه و جوش صورت

روغن باباسو به دلیل خواص ضد میکروبی و مرطوب کننده طبیعی که دارد به سلامت پوست کمک کرده و باعث درمان آکنه و جوش صورت می شود.

5. درمان مو های خشک و آسیب دیده

روغن باباسو یک مرطوب کننده عالی موهاست که به درمان مو های خشک و آسیب دیده کمک کرده و باعث صاف تر شدن آن ها می شود.

6. درمان موخوره

روغن باباسو یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان موخوره محسوب می شود. بعد از استفاده از شامپو و نرم کننده در حمام مقداری روغن باباسو بر روی مو های خود بمالید تا موخوره را درمان کند.

7. نرم کننده لب

روغن باباسو یکی از بهترین نرم کننده های لب است که به درمان خشکی لب ها کمک کرده و صورتی تر و خوشرنگ تر شدن آن ها می شود.

عوارض و مضرات روغن باباسو

دوران بارداری و شیردهی

هنوز اطلاعات دقیقی از اثر روغن باباسو بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

تیروئید

خوردن میوه باباسو و سایر قسمت های این گیاه ممکن است عملکرد تیروئید را مختل کند، که این می تواند برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مضر باشد.

تداخل دارویی

تحقیقات نشان می دهد که میوه باباسو ممکن است توانایی لخته شدن خون را در بدن کاهش دهد و با دارو های رقیق کننده خون تداخل دارویی داشته باشد.

طریقه مصرف روغن باباسو

  • روغن باباسو را می توان در پخت و پز استفاده کرد اما بیشترین استفاده آن در محصولات مراقبت از پوست، اسکراب، صابون و لوازم آرایشی است
  • روغن باباسو یکی از بهترین انواع روغن های حامل برای روغن های ضروری و جایگزین عالی روغن نارگیل محسوب می شود
  • روغن باباسو همچنین به عنوان یک سوخت زیستی شناخته شده که می تواند به عنوان جایگزینی برای سوخت دیزل استفاده شود

در ادامه بخوانید : خواص روغن سبوس برنج

منابع : healthlinestylecraze

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی