نقد و بررسی فیلم روزی روزگاری در هالیوود + خلاصه داستان

نقد واقعی فیلم روزی روزگاری در هالیوود
نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود

خلاصه داستان فیلم روزی روزگاری در هالیوود | داستان کامل | نقد و بررسی | آمار فیلم و جوایز | فیلم را چه کسانی ببینن؟

روزی روزگاری در هالیوود یک فیلم کمدی-درام محصول سال 2019 است که به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو ساخته شده است.

در این فیلم بازیگران بزرگی از جمله لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگوت رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی، دیمین لوئیس، بروس درن، امیل هرش و آل پاچینو به ایفای نقش پرداخته اند.

درجه فیلم: R
ژانر: کمدی – درام
زمان فیلم: 161 دقیقه
تاریخ اکران: 26 جولای 2019
استودیو: کلمبیا پیکچرز – هی دی فیلمز

خلاصه داستان فیلم روزی روزگاری در هالیوود

این فیلم تلاش های یک بازیگر در سال 1969 یعنی آخرین لحظه های دوران طلایی هالیوود در لس آنجلس برای رسیدن به شهرت و داستان هایی که در این راه اتفاق می افتد را به تصویر می کشد و ….

داستان کامل فیلم

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در فوریه 1969، ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو)، بازیگر کهنه کار هالیوود که ستاره سریال های تلویزیونی وسترن در دهه 1950 تا اوایل 1960 میلادی است دیگر مثل قبل محبوبیتی ندارد.

بازیگردان، ماروین شوارتز (آل پاچینو) به او توصیه می کند که برای ساخت یک فیلم وسترن اسپاگتی به ایتالیا سفر کند.

بهترین دوست و بدلکار دالتون، کلیف بوث (برد پیت) که در یک تریلر کوچک زندگی می کند دالتون را به دلیل زیاده روی در نوشیدن مشروبات الکلی اطراف لس آنجلس سوار ماشین می کند.

بوث به دلیل شایعاتی مبنی بر قتل همسرش، در تلاش است تا در هالیوود کار خوبی پیدا کند. بازیگر شارون تیت (مارگوت رابی) و همسرش کارگردان رومن پولانسکی (رافال زاویروخا) به تازگی به همسایگی دالتون آمده اند و دالتون در این فکر است که اگر با آن ها طرح دوستی بریزد می تواند دوباره به دوران اوج خود بازگردد.

در آن شب، تیت و پولانسکی در مهمانی باشکوهی در عمارت پلی بوی شرکت می کنند.

روز بعد بوث در حالی که آنتن تلویزیون دالتون را تعمیر می کرد، در مورد مسابقه بازیگری که با بروس لی (مایک مو) در سریال “گرین هورنت” داشت صحبت می کند.

در همین حال، چارلز مانسون (دیمون هریمن) به دنبال تهیه کننده موسیقی تری ملچر، که سابقا در آنجا زندگی می کرد به محل اقامت پولانسکی می آید اما توسط جی سبرینگ (امیل هیرش) از آنجا دور می شود.

تیت به دنبال کار های مختلف می رود و در آخر به یک سینما می رود تا خودش را در فیلم خدمه خرابکار ببیند.

در هنگام رانندگی با ماشین دالتون، بوث یک زن را سر راه سوار می کند که اسمش پوسی کت (مارگارت کوالی) می باشد و او را به اسپن رنچ می برد، جایی که زمانی در مجموعه بونتی لاو در آنجا بازی می کرده است.

او متوجه می شود بسیاری از هیپی هایی که در آنجا زندگی می کنند (خانواده مانسون) هستند.

او متوجه می شود که هیپی ها از مالک مزرعه، جورج اسپن (بروس درن) سو استفاده می کنند. بوث از فرم (داکوتا فانینگ) می پرسد که جورج کجاست و او می گوید که جورج نابینا شده و او باید خودش را معرفی کند.

بوث سرانجام با اسپن صحبت می کند اما وقتی او را ترک می کند متوجه می شود که استیو گروجان لاستیک ماشین را پنچر کرده است. بوث او را کتک می زند و مجبورش می کند تا تایر را عوض کند.

دالتون برای بازی در یک سریال آمریکایی انتخاب می شود و با یک دختر بچه ی هشت ساله که همکار او در این سریال است، ترودی فریزر گفتگو را آغاز می کند. دالتون تلاش می کند خطوطش را به خاطر بسپارد ولی بعضی جاها دیالوگ ها را فراموش می کند.

وی نمایشی را ارائه می دهد که فریزر و کارگردان، سام واناماکر (نیکولاس هاموند) خیلی خوششان می آید و به این ترتیب او اعتماد به نفسش را به دست می آورد. شوارتز پس از تماشای عملکرد دالتون در یک قسمت از F.B.I، او را به عنوان نقش اصلی برای یک فیلم وسترس اسپاگتی از سرجیو کوربوچی انتخاب می کند.

دالتون به مدت شش ماه به ایتالیا می رود و در طی آن در دو وسترن دیگر و یک کمدی ظاهر می شود و با ستاره فرانسوی ایتالیایی فرانچسکا کاپوچی (لورنزا ایزو) ازدواج می کند.

دالتون به بوث اطلاع می دهد که چون ازدواج کرده دیگر نمی تواند خدمات به او را تحمل کند.

شامگاه 8 اوت 1969، روز اول بازگشت شان به لس آنجلس، دالتون و بوث وقت خود با هم می گذرانند و بعد به خانه دالتون باز می گردند. تیت و سبرینگ برای شام با دوستان به بیرون می روند و سپس به خانه تیت باز می گردند.

بوث در حال سیگار کشیدن است در حالی که دالتون نوشیدنی ها را آماده می کند.

اعضای خانواده مانسون تکس، کیتی، سادی و فلاور چاید برای قتل همه ی کسانی که در خانه تیت هستند به آنجا می آیند.

بوث با برندی به پیاده روی می رود. دالتون صدای ماشین را می شنود و به آنها می گوید که از اینجا دور شوند. اعضای خانواده مانسون محل را ترک می کنند. فلاور چایلد فرار می کند و سه نفر دیگر می مانند و تصمیم می گیرند همه ی بازیگرانی که در فیلم ها دیده اند را بکشند.

مانسون ها به خانه ی دالتون حمله می کنند، بوث از راه می رسد و به کمک برندی کتی و تکس را به قتل می رساند و سادی را مجروح می کند، اگرچه در این میان بوث هم دچار جراحاتی می شود.

بعد از اینکه بوث برای معالجه جراحاتش به بیمارستان منتقل شد، سبرینگ با دالتون گفتگو می کند و دالتون از او دعوت می کند تا با تیت و دوستانش در خانه اش نوشیدنی بخورند، که او قبول می کند.

نقد و بررسی فیلم روزی روزگاری در هالیوود

شاید بتوان گفت که این یکی از عاشقانه ترین و آرام ترین فیلم های کوئنتین تارانتینو است که تا کنون ساخته شده است هم به دلیل ساختار جسورانه و هم ریتم راحت و صحنه های آن.

دوستی بین ریک و کلیف خیلی خوب به تصویر کشیده شده است با اینکه تفاوت اجتماعی زیادی بین آن ها وجود دارد، ریک در یک مزرعه بزرگ و مرتفع در تپه ها زندگی می کند و کلیف در یک تریلر در دره اما این همان چیزی است که باعث پیوند آن ها می شود، درست همانطور که تضاد خلق و خوی آن ها آن را حفظ می کند.

کلیف علاوه بر ریک به سگ خود برندی دلبستگی دارد و وفاداری سگش نشان دهنده ی شخصیت خودش در فیلم است.

آهنگ فیلم بسیار با فضای فیلم همخوانی دارد و یک گلچین زیبا از فرهنگ عمومی رایج در آن زمان است.

فروش فیلم روزی روزگاری در هالیوود

فیلم روزی روزگاری در هالیوود با بودجه 90 تا 96 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 142.5 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 231.8 میلیون دلار و در مجموع 374.3 میلیون دلار فروش داشته است.

برای مشاهده امتیاز فیلم در imdb اینجا کلیک کنید.

دستاوردهای فیلم روزی روزگاری در هالیوود

  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی برای کوئنتین تارانتینو – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم‌ نامه برای کوئنتین تارانتینو – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت – سال 2020
  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت – سال 2020
  • برنده جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه – سال 2020

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم روزی روزگاری در هالیوود فیلمی کمدی درام است که با مشکلات یک بازیگر رو به افول در سال 1969 همراه می باشد. که نه تنها در بازیگری بلکه در زندگی شخصی هم با شکست مواجه شده است‌.

اوایل فیلم به کندی و خسته کننده می گذرد و بیننده را با شخصیت های فیلم آشنا می کند، ولی فیلم به گونه ای پیش میرود که ببینده می خواهد ادامه دهد و ببیند که سرنوشت شخصیت های فیلم چگونه رقم می خورد.
با اینکه فیلم خیلی آرام و کند پیش می رود ولی در دقایق آخر، فیلم کمی مهیج و هیجانی می شود.

به نظرم فیلم روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو پایان بندی فوق العاده ای داشت.
بازیگران فیلم عالی هستند، مخصوصا بازی لئوناردو دی کاپریو و برد پیت در کنار هم بی نظیر و تحسین برانگیز است.

گریم بازیگران و طراحی لباس و صحنه فیلم هم به خوبی دهه 60 میلادی را نشان داده است.

منابع : nytimes

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا