مشخصات روغن جوجوبا اصل (رنگ و بو) چگونه است؟

خرید و قیمت روغن جوجوبا اصل
مشخصات روغن جوجوبا اصل

بوی روغن جوجوبا اصل | رنگ روغن جوجوبا اصل | ته نشین شدن | بسته بندی | قیمت روغن جوجوبا اصل | تشخیص روغن جوجوبا اصل هنگام استفاده

روغن جوجوبا یکی از پر طرفدارترین روغن های حامل در دنیای روغن های گیاهی است که از آن در زمینه های مختلف به خصوص سلامت و زیبایی پوست و مو و درمان مشکلات پوستی استفاده می شود.

متاسفانه هرچه روغن گیاهی پر خاصیت تر و پر طرفدارتر باشد سودجویان بیشتری وسوسه می شوند دست به کلاه برداری زده و روغن های نامرغوب و تقلبی با عنوان روغن اصل وارد بازار کنند.

مشخصات روغن جوجوبا اصل

اگر می خواهید از خواص بی نظیر روغن جوجوبا بهره مند شوید توصیه می کنیم در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا با رمز و راز خرید روغن جوجوبا اصل و روش تشخیص روغن جوجوبا اصل از تقلبی آشنا شویم.

1. بوی روغن جوجوبا اصل

تست بوی روغن جوجوبا یکی از بهترین روش های اطمینان از خلوص این روغن قبل از خرید است زیرا روغن جوجوبای خالص و ارگانیک بدون عطر و بو است یا عطر ملایمی دارد.

در حالی که برخی فروشندگان با اهداف مختلف از جمله معطر کردن روغن یا افزایش خواص آن یا به منظور کلاه برداری، آن را با روغن های دیگر مخلوط کرده و روغن جوجوبای معطر به مشتری عرضه می کنند.

2. رنگ روغن جوجوبای اصل

یکی از ساده ترین روش های تشخیص روغن جوجوبا اصل توجه به رنگ آن است.

روغن جوجوبا اصل معمولا به رنگ طلایی ملایم و لطیف است اما گاهی به رنگ های زرد یا طلایی پر رنگ و یا حتی بی رنگ نیز یافت می شود، این تفاوت در سایه های رنگ روغن ممکن است از تفاوت شرایط خاکی که گیاه جوجوبا در آن رشد کرده یا روش های مختلف استخراج روغن نشات بگیرد.

روغن جوجوبای بی رنگ معمولا ارزان تر بوده و استفاده از آن به خصوص برای ماساژ راحت تر است اما باید دقت داشته باشید دلیل بی رنگ بودن، فرایند صنعتی سنگینی است که روی روغن انجام شده و طی آن روغن تصفیه می شود.

این در حالیست که روغن جوجوبای طلایی کم رنگ، روغن تصفیه نشده و طبیعی است که از بالاترین کیفیت برخوردار است.

3. ته نشین شدن روغن جوجوبا

روغن جوجوبای اصل اگر به شیوه صحیح تولید شده باشد باید عاری از هر گونه ناخالصی و کاملا شفاف باشد.

در برخی موارد روغن های با کیفیت کمتر، دارای ناخالصی هایی هستند که به صورت رسوب در انتهای بطری ته نشین شده یا در کل روغن پراکنده می شود.

اگر مقدار این ذرات رسوب کم باشد چندان نگران کننده نیست و می توان از روغن استفاده کرد اما اگر ذرات بزرگ تر از یک ذره ماسه در روغن مشاهده شود باید از مصرف آن اجتناب شود.

4. بسته بندی روغن جوجوبا 

بسته بندی روغن باید به گونه ای باشد که خلوص و تازگی آن را حفظ کند بنابراین مهم است که به تاریخ انقضای روغن روی بسته بندی توجه داشته باشید.

همچنین دقت کنید که روغن های حامل و ضروری معمولا در بطری های تیره رنگ ذخیره می شوند که باعث می شود مدت زمان طولانی تری تازه بمانند. بنابراین حتی اگر روغن جوجوبا اصل باشد اما در بطری های روشن بسته بندی شود ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد.

برای نگهداری روغن جوجوبا در منزل آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته و در مکان تاریک قرار دهید.

5. قیمت روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا تقلبی نسبت به روغن جوجوبا اصل با قیمت های ارزان تری به فروش می رسد و با توجه به این مسئله می توان نسبت به تقلبی بودن برخی روغن ها اطمینان پیدا کرد.

اگرچه این مسئله دلیل بر آن نیست که همه روغن های جوجوبای گران قیمت اصل باشند، بنابراین توصیه می شود علاوه بر قیمت، به موارد دیگری که در این مقاله به آن ها اشاره شده توجه داشته باشید.

تشخیص روغن جوجوبا اصل هنگام استفاده

یکی از بهترین تست های تعیین خلوص روغن جوجوبا استفاده از روغن است که به خصوص برای کسانی که قصد دارند از آن برای ماساژ درمانی استفاده کنند توصیه می شود.

به سادگی انگشت خود را به اندکی روغن جوجوبا آغشته کرده و انگشت ها را به هم بمالید، روغن جوجوبا معمولا در تماس با پوست یا سطح جاذب دیگر به سرعت جذب می شود.

بسته به این که چه مقدار روغن جوجوبا روی پوست مالیده باشید ظاهر پوست تان ممکن است درخشش ملایمی پیدا کرده یا ظاهری کاملا خشک داشته باشد.

همچنین استفاده از این روغن چسبندگی زیادی ایجاد نمی کند و انگشت ها به هم نمی چسبند.

در ادامه بخوانید : خواص روغن جوجوبا برای دور چشم

منابع: thejojobaoiljojobaoilcare

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا