انشا در مورد حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی

انشا درباره آهنگ سرود ملی پایه هشتم
انشا درباره آهنگ سرود ملی

انسان از کودکی با موسیقی ارتباط دارد، هر آن چه که در طبیعت وجود دارد دارای نوا و آهنگ خاصی می باشد، مثلا صدای رودخانه، صدای باد و هزاران مثال دیگر که همگی با موسیقی خاص خود شان در ذهن ما ماندگار شده اند.

موسیقی می تواند احساس شادی، غم، غرور یا دیگر احساسات را به انسان منتقل کند، از این رو برای بیان احساسات یک ملت ما از شعر و موسیقی استفاده می کنیم.

به نظر می رسد دلیل شکل گیری سرود ملی کشور های مختلف نیز همین باشد، زیرا انتقال احساسات مردم یک کشور به مردم جهان از طریق سرود ملی آسان تر از سخنرانی یا هر کاری دیگری ست.

جمهوری اسلامی ایران، وطن عزیز ما نیز سرود ملی زیبایی دارد که همه از شنیدن آن احساس غرور می کنیم، ما در کودکی و دوران پیش از مدرسه، آن را از طریق رادیو و تلویزیون می شنویم و زمانی که پا به مدرسه گذاشتیم خواندن آن را یاد می گیرم.

در بیش تر مراسم های مدرسه صدای سرود ملی ایران را می شنویم که در تمام مدرسه طنین انداز شده است و همه ی بچه ها هم صدا با هم این سرود زیبا را می خوانند.

همچنین سرود ملی هر کشور در موقعیت هایی که نشان از پیروزی افراد آن کشور باشد پخش می شود مثلا در مسابقات ورزشی و هنگام تقدیم مدال ها به برندگان.

سرود ملی ایران یعنی اتحاد اقوام مختلف، زیرا ایران کشوری دارای قوم های مختلف با زبان ها و لهجه های گوناگون می باشد که همگی در کنار یک دیگر، زیر یک پرچم گرد هم آمده اند.

زمانی که نوای سرود ملی را می شنویم از هر قومی که باشیم احساس وطن پرستی در دل مان زنده شده و اشک شوق در چشم های مان جمع می شود زیرا که همه ی ما ایرانی و عاشق این مرز و بوم هستیم.

انشای دوم مناسب پایه هشتم

هر کشوری یک سرود ملی دارد که نماد ملی آن کشور به حساب می آید.

می دانم که سرود ملی هر کشور نشان دهنده ی، حماسه، غرور، افکار و روحیات هر ملت است، این سرود در یاد بودها، مراسم ها، مسابقات ورزشی و … نواخته می شود.

من همیشه، به تماشای مسابقات ورزشی می روم و در آخر اگر ورزشکار کشور مان برنده ی بازی شود سرود ملی کشور مان ایران، در سالن طنین انداز می شود و شور و حال خاصی به سالن می دهد.

حسی که در آن لحظه به من دست می دهد قابل وصف نیست، نوعی غرور به افتخار هم وطنم که باعث نواخته شدن سرود ملی شده است در من شکل می گیرد و اشک شوق در چشمانم حلقه می زند.

در همین لحظه هاست که به یاد شهیدان کشورم می افتم، آنان که جان مردم و خاک سرزمین شان را عزیز تر از جان خود دانستند و از پیر و جوان رفتند تا با دشمنان ایران بجنگند و ذره ای از خاک شان را به بیگانگان ندهند، و به همین دلیل است که نام شان در سرود ملی ما جاودانه شد تا هر بار که آن را می خوانیم یاد مان بیاید که مدیون خون سرخ شهیدان هستیم و هر چه داریم از آن هاست.

من تصمیم گرفته ام که در آینده باعث افتخار کشورم شوم و بتوانم با موفقیتم در رشته هایی که توانایی دارم، سرود ملی کشورم را به گوش جهانیان برسانم.

سرود ملی در من حس وطن پرستی را صد چندان می کند و به یادم می آورد که به ارزش ها و قوانین کشورم احترام بگذارم و در راه پیشرفت و توسعه ی آن تلاش کنم.

سرود ملی و پرچم کشور مان ایران، همه ی ما، با تفاوت هایی که داریم را، دور هم جمع می کند و حس نوع دوستی را در دل مان زنده نگه می دارد.

هر روز صبح که در مدرسه، سر صف سرود ملی را می خوانم انگار بار اول است که آن را می شنوم، این سرود هیچ وقت برایم تکراری نمی شود و همیشه از خواندن آن لذت می برم، من عاشق کشورم و سرود ملی آن هستم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا