انشا تخیلی در مورد درختی که پا در هواست

انشا راجب درختی که پا در هواست
موضوع انشا راجب درختی که پا در هواست

ریشه هایش در باد شدیدی که می وزید، تکان می خورد، ریشه هایی انبوه و در هم پیچیده که با هر وزش، امکان داشت کنده شده و به جایی نا معلوم برده شود.

از آرزویی که کرده بود پشیمان بود، ولی دیگر کاری از دستش بر نمی آمد.

آرزو کرده بود که ریشه هایش بتوانند آسمان را ببینند، ولی نمی دانست که اگر ریشه هایش از خاک بیرون باشند خواهند مرد و دیگر درختی وجود نخواهد داشت.

به این فکر نکرده بود که درخت باید ریشه درخاک داشته باشد و این قانون طبیعت است و سرپیچی از آن یعنی مرگ.

مرگ را جلوی چشمانش می دید و با هر وزش باد ریشه هایش را در حال کنده شدن احساس می کرد و به خود لعنت می فرستاد.

هر چه تلاش می کرد شاخ و برگ هایش را به زمین برساند تا به کمک آن ها شاید بتواند ریشه هایش را به زمین بر گرداند و تنه اش را صاف کند، نمی توانست.

این که اگر ریشه ها و شاخ و برگش کنده شوند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد آزارش می داد، حالا می فهمید خاک و زمین چه لطفی در حقش می کنند و سخاوتمندانه ریشه هایش را در خود جای می دهند و با وجود آن هاست که او می توانست با صلابت و سر به آسمان بایستد و سایه اش را بر زمین پهن کند.

با وجود همین خاک و زمین است که برگ های درخت می توانستند با شادی برقصند و پرندگان در میان شاخ و برگش لانه کنند و آواز شادی سر دهند، چوپانی بر تنه اش تکیه دهد و آواز نی اش آسمان را پر کند، کودکی روی نوک پا بایستد و میوه اش را بچیند و با شور کودکانه آن را بخورد.

مدتی قبل دشت زیر پایش بود و خورشید بر سرش می تابید ولی حالا همه چیز بر عکس شده بود، پا در هوا و سر بر زمین مانده بود و داشت نفس های آخرش را می کشید و هیچ کس نبود که کمکش کند، حالا اگر می توانست ریشه هایش را به زمین بر گرداند حتما قدر آن را می دانست و از خدا تشکر می کرد.

دیگر رمقی برایش نمانده بود، ریشه هایش در حال خشک شدن بودند و برگ هایش یکی یکی در آسمان پراکنده می شدند که یک دفعه طوفان شدیدی به تنه اش خورد و درخت را سر جایش بر گرداند.

ریشه ها به جایی که از آن کنده شده بودند، برگشتند، درخت باور نمی کرد که نجات پیدا کرده است.

غرق در شادی شد و شروع کرد به نفس کشیدن، صدای رعد و برق در آسمان پیچید و باران بارید.

درخت تا می توانست آب خورد و ریشه هایش را سیراب کرد و تصمیم گرفت دیگر آرزویی این چنین نکرده و به خدا اعتماد داشته باشد که بهترین و مناسب ترین ها را برای هر موجودی مقدر کرده است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا